Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlpert, Judith L.; Rosenfield, Sylvia
TitelConsultation and the Introduction of Social Problem-Solving Groups in Schools.
QuelleIn: Personnel and Guidance Journal, 60 (1981) 1, S.37-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Behavior Problems; Children; Consultation Programs; Coping; Elementary Secondary Education; Group Guidance; Hyperactivity; Preschool Education; Problem Solving; Program Descriptions; Special Education; Teacher Attitudes; Withdrawal (Psychology)
AbstractDescribes social problem-solving programs for withdrawn and hyperactive children within a school context developed and implemented in a day care center, a Montessori nursery school, a Catholic elementary school, and a Catholic high school. Program implementation and some of the effects on the consultative relationship are also presented. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: